2014. február 23., vasárnap

Fehérboros-aszalt gyümölcsös tejberizs

Egy hirtelen készített édesség, melyet az elején még nem is terveztem megosztani veletek, így az arányokra nem teljesen emlékszem, viszont annyira eszméletlenül finom lett a végeredmény, hogy ez már egy posztot kívánt.
A tejberizs a mindig jól bevált édesség, ami bármikor és bármilyen mennyiségben elfogy. Eddig lekvárokkal és mazsolával készítettem, de most új ízekre vágytam. Így bekukkantottam a kis éléskamrába és megláttam a még karácsonykor felhalmozott aszalt gyümölcs készletet. Kezdésnek jó ötletnek tűnt, majd gondoltam nyitva egy üveg száraz fehérbor és mivel édes párti vagyok, ezért ezzel is kezdeni kellene valamit. Így ezt is tettem hozzá. Majd az elkészült édességhez másnap még kevertem könnyítés képen egy kevés mascarponét és megszületett a tökéletes gyümölcsös tejberizs télies formában.



Hozzávalók:
bő fél bögre rizs
aszalt gyümölcsök vegyesen (eper, mangó, áfonya, szilva, sárgabarack, mazsola)
2 bögre tej
kb. fél bögre száraz fehérbor
kevés víz (szűk fél bögre)
egy tasak vaníliás cukor
kevés vanília aroma
kb. 4 evőkanál cukor
kb. 10 dkg mascarpone
pár csepp citromlé
kevés porcukor

Egy lábost hideg vízzel kiöblítünk, majd beleöntjük a rizst, hozzáadjuk a cukrot és az aszalt gyümölcsöket, melyhez a nagyobbakat feldaraboljuk, de a mazsola, az áfonya maradhat egyben. Hozzáöntjük a tejet, a bort, a vizet, a vanília aromát és készre főzzük az egészet.
Közben a mascarponét elkeverjük a cukorral és a citromlével, majd a már kihűlt tejberizst beleforgatjuk a sűrű masszába, hogy krémesebb legyen. Végül hidegre hűtve tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...