2012. január 3., kedd

Karácsonyi ajándék - Mézeskalács koszorú



Hozzávalók a tésztához:
60 dkg finomliszt
1 evőkanál kakaópor
25 dkg porcukor
20 dkg méz
2 dkg margarin
3 tojás
2-3 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
1 csapott kávéskanál szódabikarbóna

A tészta száraz hozzávalóit összekeverjük, majd a vajat is belemorzsoljuk. Ezután a közepébe egy mélyedést készítünk, hozzáadjuk a mézet és a villával elkevert tojásokat. Folpackkal letakarva hűtőbe tesszük és egy éjszakát pihentetjük. Másnap a tésztát átgyúrjuk és lisztezett deszkán kb. 3mm vastagra kinyújtjuk. A formákat kiszaggatjuk belőle, majd sütőpapírra helyezve a kívánt alakzatban, közepes lángon 10-15 perc alatt megsütjük. 

Piros máz:
3 evőkanál víz
1 evőkanál zselatin
málna piros ételfesték

A piros mázhoz egy hőálló pohárban (én kávéscsészét használtam) elkeverjük a zselatint, málna piros ételfestéket és a vizet, majd gőz fölött felmelegítjük. A festés ideje alatt a gőzhöz használt vízbe állítom a kávéscsészét, hogy a zselatin ne kössön meg idő előtt. Sütőecsetet használtam a piros szín felvitelére, de bármilyen ecset megteszi. 


Cukormáz:
1 tojás fehérje
kb. 20 dkg porcukor a tojás méretétől függ
egy pár csepp citromlé (nem szükséges, csak fényesebb lesz tőle)

A cukormázhoz a porcukrot átszitáljuk, a tojásfehérjét felverjük, majd hozzáadjuk a citromlevet és részletekben a porcukrot. 10 percig keverjük, az állaga pedig akkor lesz jó, ha még kicsit folyékony, de már a kívánt díszítési alakzat nem folyik össze, illetve nem köt meg azonnal. Az írókázáshoz sütőzacskót használtam, melynek végére apró lyukat vágtam. A nagyobb felületek fehér borítására felhígítottam az elkészített cukormázat, írókával pedig keretet rajzoltam a mézeskalácsra, ami megakadályozta a máz lecsurgását. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...